Pozycjonowanie organiczne czy Google Adwords ? Który sposób skuteczniejszy ?

seo

Często zastanawiamy się nad tym zagadnieniem, gdy pragniemy zdobyć nowych klientów do naszego sklepu internetowego lub zachęcić do skorzystania z naszych usług. Zatem, który sposób będzie dla nas lepszy ?

Bądź pierwszy w wynikach naturalnych

Bycie numerem 1 lub nawet bycie w pierwszej 10-tce w wynikach wyszukiwania Google na konkurencyjne frazy nie należy do łatwych osiągnięć. Samo pozycjonowanie jest długim procesem i na pierwsze efekty czasem musimy czekać parę miesięcy, dlatego przy tym procesie musimy się z tym czasem liczyć. Kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu naturalnym jest wybór odpowiedniej agencji lub zatrudnienie osoby, która ma w tym duże doświadczenie i naprawdę zna się na rzeczy, w przeciwnym razie możemy naszej stronie tylko zaszkodzić. Jak już dobrze wybierzemy i przeczekamy ten czas pozycjonowania to możemy liczyć na naprawdę rentowne efekty. Wielu użytkowników nie klika w reklamy adwords, ale woli wyniki naturalne. Za reklamy w Google Adwords płacimy zawsze kiedy tylko ktoś w nią kliknie, a w wynikach naturalnych nie płacimy od kliknięcia. Bycie w „topie” w wynikach naturalnych jest również pewnego rodzaju prestiżem, dlaczego ? Dla wielu użytkowników jest to znak, że nasza strona jest tym czego szukamy i „byle kto” nie jest na pierwszej stronie.

seo_pozycjonowanie

Szybki sposób, czyli Google Adwords

W reklamie oferowanej przez Google, kiedy tylko doładujemy środki na koncie i ustawimy kampanię możemy być na samej górze w wynikach wyszukiwania. Jest to najszybsza forma reklamy w Google, aczkolwiek płatności za kliknięcia potrafią być czasem naprawdę drogie i ważne jest tutaj dobranie słów kluczowych, które będą konwertować. Ważne jest ustawienie odpowiedniej ilości słów kluczowych przeliczając to na budżet, który mamy zamiar zainwestować. Jest to istotne, ponieważ kiedy wybierzemy takie słowa, które za jedno kliknięcie są bardzo kosztowne, a nie są dla nas rentowne to stanie się to dla nas nieopłacalne. W tym przypadku również jest ważne, żeby wybrać agencję lub zatrudnić osobę z doświadczeniem. W Google Adwords łatwo i szybko można stracić pieniądze zasilone na koncie, nie koniecznie coś na tym zyskując, ale kiedy kampania zostanie bardzo dobrze poprowadzona to na pewno będzie nam się to opłacało – będziemy zadowoleni. Oczywiście wiele zależy od branży, usług czy produktów jakie oferujemy.

adwords

Może jednak połączyć pozycjonowanie z Google Adwords ?

Idealnym rozwiązaniem jest zainwestowanie w obie formy. W sytuacji, gdy potencjalny klient znajdzie nas w adwords, a następnie w wyszukiwaniach naturalnych daje nam to więcej procent szans na to, że trafi on właśnie na naszą stronę. Pamiętajmy, że wejście na stronę nie zawsze kończy się zapytaniem o usługę czy kupnem produktu, na to ma jeszcze wpływ dużo więcej czynników, dlatego dbajmy o nasze strony i pamiętajmy, że są one dla użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *