Link building

Drugim zabiegiem najważniejszym po optymalizacji i dającym nam wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarek jest tzw. Link building, czyli zdobywanie linków. Jeszcze nie tak dawno nie miało znaczenia jakiej jakości będą linki. Teraz jednak za spamowanie możemy zostać ukarani, dlatego tak ważne jest zdobywanie linków wartościowych, ponieważ zapewniają one większą odporność na zmiany algorytmów.

Linki możemy podzielić biorąc pod uwagę to, gdzie się znajdują:

  • linki wewnętrzne – umieszczone na jednej witrynie, tzw. Odsyłacze, które poprawiają nawigację strony. Nie są związane z żadnymi kosztami, wymagają jedynie nakładu pracy, ale przynosi on duże efekty, dlatego warto poświęcić temu czas,
  • linki zewnętrzne – związane z kosztami, ponieważ są umieszczane na stronach zewnętrznych, np. portalach społecznościowych czy blogach.

Linki możemy również podzielić ze względu na ich jakość:

  • linki naturalne – pojawiają się, gdy ktoś uzna naszą stronę za wartościową i umieści link do niej na innej stronie
  • linki nienaturalne – uzyskane przez spamowanie, system wymiany linków. Takie pozyskiwanie linków jest tanie i szybkie, jednakże wiąże się z ryzykiem nałożenia na naszą witrynę kar, przez co będzie ona niezdatna do dalszego pozycjonowania

Linkbuilding

Sposoby pozyskiwania linków – link building:

  1. katalogi stron – najprostszy i najbardziej popularny sposób linkowania, polega na dodaniu swojej witryny do katalogu, dzięki czemu zyskujemy bardzo dużą ilość linków prowadzących do naszej strony,
  2. blogi – możemy prowadzić wewnętrznego bloga lub też włączyć się we współpracę z innymi blogerami,
  3. portale społecznościowe – warto tworzyć przychylny obraz naszej firmy na portalach społecznościowych takich, jak np. Facebook
  4. fora internetowe – możemy promować firmę umieszczając swoje wpisy na różnych forach
  5. artykuły – umieszczanie cennych artykułów jest bardzo pomocne w zdobywaniu wartościowych linków

To tylko niektóre z polecanych przez nas sposobów pozyskiwania linków wartościowych. Istnieją również inne, ale nie stosujemy ich ze względu na możliwość nałożenia kary przez Google za ich praktykowanie. Mowa tutaj o SWL, czyli Systemie Wymiany Linków, który ma związek ze spamowaniem i linkowaniem nienaturalnym oraz o Pressel pages, który polega na umieszczaniu w katalogach artykułów o niskiej jakości i jest sposobem mało skutecznym.