Content Marketing

Content marketing, czyli tzw. Marketing treści polega na tworzeniu wartościowych treści na stronie www, co jest niezbędną czynnością w dążeniu do naszego celu, jakim jest ustalenie witryny klienta na najwyższej pozycji na jak największej ilości fraz. Marketing SEO polega na zrozumieniu i zaspokojeniu potrzeb klienta. Najważniejszymi elementami content marketingu oprócz wartościowej treści jest zaangażowanie i przyciąganie uwagi.

W zależności od tego, jakie są potrzeby strony www klienta możemy zastosować różne narzędzia służące do SEO marketingu. Najpopularniejszymi narzędziami według Content Marketing Institute są:

  • Social Media
  • Artykuły
  • Spotkania offline
  • Newslettery
  • Case’y
  • Blogi
  • Poradniki
  • Webinaria
  • eMagazyny
  • Wideo

Sam Content marketing jednak nie wystarczy do osiągnięcia wysokich pozycji. Należy pamiętać o strategiach SEO – optymalizacji oraz link buildingu, gdyż dopiero takie działanie pokaże wyszukiwarkom, że nasza strona jest wartościowa. Pozycjonowanie, marketing możemy prowadzić wewnątrz lub na zewnątrz naszej strony. Marketing seo prowadzony wewnątrz witryny to głównie linki do strony pochodzące z zewnętrznych stron lub linki do innych serwisów w zakresie naszej strony, natomiast marketing zewnętrzny to przede wszystkim artykuły, social media, fora internetowe, blogi, wideo oraz pozostałe narzędzia, które zostały już wyżej wymienione.