Audyt SEO

Przed przystąpieniem do właściwego pozycjonowania danej strony internetowej należy wykonać audyt strony, czyli raport z przeglądu witryny. Jest to bardzo ważne, ponieważ nie ma z góry założonego jednego sposobu do wypozycjonowania wszystkich stron internetowych. Każda strona jest unikalna i osoby posiadające odpowiednie doświadczenie w tej dziedzinie do każdego klienta podchodzą indywidualnie. Audyt strony internetowej pozwala na dobranie odpowiedniego sposobu na udaną promocję danej strony www.

Nadrzędnym celem zabiegu, jakim jest audyt stron www jest odkrycie błędów na danej stronie, które uniemożliwiałyby podniesienie witryny w rankingu pozycji w wyszukiwarce oraz oznaczenie elementów, które wymagają poprawy do uzyskania wysokich notowań dla dużej liczby słów kluczowych. Niejednokrotnie potrzebne są zmiany w strukturze podstron lub całej witryny.

Audyt stron internetowych przynosi wiele korzyści dla klienta, a mianowicie można zaobserwować poprawę notowań w wyszukiwarce na wielu wybranych słowach kluczowych, co znacznie podnosi ruch na danej stronie www. Dla klienta powinno mieć to ogromne znaczenie, gdyż skutkiem tych działań jest np. zwiększenie sprzedaży w sklepach internetowych lub usług, a to pociąga za sobą zwrot pieniędzy zainwestowanych w pozycjonowanie. Na audyt strony internetowej powinny zdecydować się szczególnie osoby, które uruchomiły nową witrynę lub została ona radykalnie przebudowana czy też osoby, które zauważyły spadek odwiedzin na swojej stronie.

audyt seo grafika

Audyt stron profesjonaliści dzielą na dwa typy:

  • On-Site SEO, który zajmuje się głównie parametrami wewnętrznymi
  • Off-Site SEO, który zajmuje się elementami zewnętrznymi i można go podzielić na:
    • White Hat SEO, czyli bezpieczne pozycjonowanie, ale wymagające dużych nakładów pracy
    • Black Hat SEO – pozycjonowanie mniej pracochłonne, jednakże niezgodne z normami ustalonymi przez wyszukiwarki i mogące przynieść nam niejednokrotnie wiele problemów, co wiąże się z dodatkowymi kosztami oraz może na długi czas zablokować szanse rozwoju dla naszej witryny w rankingu pozycji.

Każdy klient może samodzielnie monitorować efekty na swojej stronie poprzez obserwację:

  • liczby wejść na stronę
  • pozycji, na której znajduje się strona w wynikach wyszukiwania według danych fraz.

Audyt strony internetowej jest początkiem Twojej drogi do osiągnięcia wysokich zarobków, a to niewątpliwie jest celem każdego przedsiębiorcy.